دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شطرنج رپید و بلیتس قهرمانی جهان| طباطبایی پیشرو شد/ رقابت نزدیک پرهام با کارلسن

شطرنج رپید و بلیتس قهرمانی جهان| طباطبایی پیشرو شد  رقابت نزدیک پرهام با کارلسن
در رقابت‌های شطرنج رپید و بلیتس قهرمانی جهان، شطرنجبازان ایران به مصاف حریفان مطرح جهانی رفتند. 
کد خبر : 887405

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های شطرنج رپید و بلیتس قهرمانی جهان از مهم‌ترین رویداد‌های شطرنج جهان در سال محسوب می‌شود و شطرنج‌بازان شناخته‌شده از سرتاسر جهان در این رقابت‌ها که از ۵ الی ۹ دی ماه در سمرقند ازبکستان برگزار می‌شود، حضور پیدا کرده‌اند.

پس از گذشت ۵ دور از رقابت‌های سریع (رپید) مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ ازبکستان، کسب ۱۲.۵ امتیاز در ۲۰ بازی حاصل کار ۴ شطرنجباز ایرانی در مسابقات جهانی بوده است.

پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی و بردیا دانشور اساتید بزرگ ملی پوش حال حاضر در این مسابقات هستند که در دور پنجم و پایانی روز اول رقابت ها، طباطبایی موفق به پیروزی برابر حریفی از لهستان شد، مقصودلو و ایدنی به تساوی برابر رقبای خود رضایت دادند و بردیا دانشور برابر حریف خود شکست خورد.

پس از گذشت ۵ دور از ۱۳ دور رقابت‌ها محمدامین طباطبایی استاد بزرگ کشورمان با ۳.۵ امتیاز در میان ملی پوشان کشورمان پیشرو است.
پرهام مقصود‌لو سوپر استاد بزرگ قدرتمند ایرانی در وضعیتی کاملا بهتر نفس‌های شماره ۱ جهان را به شماره انداخته بود، اما در کمال ناباوری وضعیتی که چیزی بیش از مساوی برای کارلسن بزرگ حاصل نداشت، از دست رفت و مگنوس با خوش شانسی پرهام ایران را شکست داد.

اساتید بزرگ ایدنی و دانشور نیز با آمادگی خوبی که از خود نشان داده اند، امید‌ها را برای کسب جایگاه‌های ارزشمند زنده نگه داشته اند.

مسابقات قهرمانی رپید و بلیتس جهان ۲۰۲۳ در سمرقند ازبکستان در حال برگزاری است و ازبک‌ها با تامین جایزه ۱ میلیون دلاری (۷۰۰ هزار دلار برای مسابقات اوپن و ۳۰۰ هزار دلار  برای مسابقات زنان) میزبانی این رویداد مهم را برعهده گرفته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته